پلاک خودرو یکی از مناسب‌ترین اقلام اطلاعاتی جهت احراز هویت خودروها می‌باشد. « سامانه‌ هوشمند تشخیص پلاک خودرو بهسان» ابتـدا توسـط دوربین های مخصوص، تصویری از خودروی عبوری اخذ می‌کند و سپس با استفاده از روش‌های پردازش تصویر پیشرفتـه شماره‌ی پلاک خودرو را استخراج می‌نماید. از جمله کاربردهای سامانه پلاک خوان پارکینگ بهسان می توان به پارکینگ های عمومی و خصوصی اشاره نمود. در پارکینگ های عمومی هنگام ورود پس از خوانده شدن خودکار پلاک خودرو، با تحویل کارت پارکینگ و یا چاپ رسید بارکددار توسط اپراتور خودروی ورودی وارد پارکینگ می گردد. هنگام خروج نیز پس از خوانده شدن خودکار پلاک خودرو و دریافت کارت پارکینگ و یا رسید بارکددار توسط اپراتور، هزینه استفاده از پارکینگ با محاسبه مدت زمان توقف خودرو در پارکینگ محاسبه می شود. در پارکینگ های خصوصی با ثبت پلاک های مجاز در سامانه، هنگام مشاهده پلاک های مجاز راهبند بصورت خودکار باز می گردد.

قابلیت ها و امکانات سامانه مدیریت پارکینگ بهسان

امکان ثبت کلیه ترددها به تفکیک

با استفاده از سامانه مدیریت پارکینگ بهسان کلیه ترددها به همراه تصویر خودرو، ساعت ورود و خروج به پارکینگ، هزینه استفاده از پارکینگ برای خودرو و … به تفکیک برای هر خودرو ثبت خواهد شد.

امکان صدور صورتحساب

این سامانه قابلیت صدور صورتحساب شامل شماره پلاک خودرو، زمان ورود و خروج، هزینه و … را دارد.
صورت حساب

افزایش ضریب امنیتی

در این سامانه با امکان اتصال به کارت های RFID و استفاده از دستگاه بارکدخوان امنیت پارکینگ و خودروها افزایش خواهد یافت.

عملکرد تحت شبکه

در نسخه تحت شبکه این سامانه قادر خواهیم بود بدون تداخل در عملکرد نسخه اصلی نرم افزار(نسخه ای که عمل پلاکخوانی را انجام می دهد) عملیاتهایی از قبیل گزارش گیری، ثبت پلاک های مجاز و غیرمجاز، ثبت کاربر و… را انجام دهیم.

دریافت گزارشات و اطلاعات خاص

امکان دریافت گزارش از تعداد خودروهای حاضر در پارکینگ، خودروهای تردد کرده برای دوره های زمانی مختلف، جستجوی خودروی خاص از روی شماره پلاک و … از توانمندی های این سامانه است.

نمونه کارهای سامانه مدیریت پارکینگ عمومی

عوارضی سازمان میادین استان اصفهان

تله کابین رامسر

شهرداری شاهین شهر